IRONMAN 70.3 ZELL AM SEE

31.08.2014 10:51

IRONMAN 70.3 ZELL AM SEE (1.9km plavání - 90km cyklistika - 21,5km běh)

Můj první start pod Světovou hlavičkou Ironman se vydařil na jedničku!

Do Rakouska  jsem přijel společně s rodiči ve čtvrtek s cílem v hlavě - Nominovat se na Mistrovství Světa 2015, které se koná právě v Zell am See.

Letošní ročník byl pro pořadatele, ale i pro závodníky zkouškou před MS. Připravili pro nás úplně stejné tratě, na kterých budou příští rok "létat" nejlepší borci světa. Dalo se tedy očekávat, že se závodu zúčastní mnoho sportovců, kteří si budou chtít tratě vyzkoušet a zároveň se nominovat. Mezi tyto sportovce jsem patřil i já,

Nastal den závodu. Start všech závodníků byl rozdělen do 5-ti startů dle kategorie. Jako první startovala kategorie Elite, poté následoval start mé kategorie, společně s dalšími dvěma kategoriemi. S velkou nervozitou a neznalostí soupeřů se vrhám do vody. Pole závodníků se na cca. 500m roztrhává a vnikají skupinky. Já se snažím zuby nehty držet na konci první skupinky, což se mi daří asi do 2/3 plavecké části. Ke konci se tato skupina roztrhala a postupně nás začínala stíhat skupina za námi. Při výlezu z vody vylézáme jako jedna velká skupina, která si to rozdá na cyklistické části.

Nasedám na kolo společně asi s osmi závodníky. O pořadí v kategorii nemám žádné informace. Ze začátku začínáme předjíždět slabší ženy a muže z kategorie ELITE. Cyklistická část byla vedena v jednom okruhu s jedním utahujícím se kopcem. Pod kopcem si volím své tempo a dostávám se do čela skupiny, kterou po chvilce opouštím. Těsně před vrcholem dojíždím 3 závodníky, se kterými jsem jel až do konce cyklistické části. K nám se v polovině cyklistiky připojila skupina asi 4 závodníků, společně s dvěma závodníky mojí kategorie.  Do depa přijíždíme jako velice početná skupina.

Při výběhu z depa dostávám od bráchy, mamky a přítelkyně informaci, že se nacházím na 4. Místě v mé kategorii. Jelikož jsem před startem věděl, že na MS postupují pouze 3 nejlepší závodníci kategorie, nebývalo mi, než za to pořádně vzít a snažit se dostat na třetí místo. To se mi na cca. 10km povedlo a dostávám se na třetí místo. Při náběhu do druhého, posledního, okruhu dostávám informaci, že mám 40 vteřin před sebou druhého v kategorii. Zvyšuji tempo a na 16km ho předbíhám. Snažím se držet si stálé tempo a navýšit tak rozestup mezi námi. To se mi povedlo až do cíle a s alespoň lehkým náskokem dobíhám do cíle na druhém místě ve své věkové kategorii M18-24let a na 16. Místě v absolutním pořadí (jen pro zajímavost, z 2,5tisíce závodníků). Cílovou rovinku s oficiální cílovou páskou si velice užívám. Byl to pro mě velice silný zážitek. V cíli dostávám několik gratulací a s jistotou slotu se těším na večerní vyhlášení vítězů a předání slotů.

Do závodu jsem vložit naprosté maximum, na které jsem měl natrénováno, nezměnil bych vůbec nic. Tento úspěch řadím úplně nejvýše, co jsem zatím ve své kariéře dokázal. Teď nezbývá, než se pořádně připravit na příští rok a v Zell am See zajet ještě lepší čas. Místní tratě mi velice vyhovují a tak se mám na co těšit J