Hopman poloviční Ironman 2015 – Nechranická přehrada 11.7.2015

12.07.2015 22:36

 

Celý týden před Hopmanem jsem se necítil vůbec dobře. Od pondělí jsem dělal vychovatele ve Sport areálu Klíny na dětských táborech, takže na trénink byl čas pouze brzo ráno, nebo večer, unavený po celém dni na Klínech. V pátek večer, den před závodem, jsem nebyl absolutně naladěný na předzávodní režim. Na Hopaman jsem přijel s rodiči dvě hodiny před startem a až na místě zjišťoval plány tratě a pokukoval po soupeřích, o kterých jsem neměl absolutní ponětí. Od Honzy Wainera se dozvídám, že se ve startovce objevili Míra Rybáček, Petr Minařík, Václav Holub a Jaroslav Brynda. Obsazení skoro jako na Českém Poháru. Venca a Brynda nakonec nedorazili.

Plavaly se 3 okruhy s výlezem z vody, což bylo velice fajn. Plavalo se mi parádně, držel jsem se v první skupině s Honzou W., Mírou R., Péťou V. a dalšími dvěma závodníky, takže nebyl důvod nikam spěchat. Po rychlém depu se vydávám na cyklistiku na prvním místě, které držím do konce prvního okruhu cyklistické části (ze 3). Zbylé dva absolvuji společně s Honzou a Mírou. Snažíme se najet cenné minuty na druhý balík, kde se pohyboval skvělý běžec Petr Minařík. Do depa přijíždíme ve třech s asi 6-ti minutovým náskokem na druhý balík. Do běhu vyrážím na první pozici a hned od začátku se nešetřím a snažím se udělat si náskok nad ostatními. Běh se odehrával v okolí Nechranické přehrady, ve čtyřech okruzích. V prvním okruhu jsem si vypracoval minutový náskok, ve druhém okruhu asi 3minuty, ve třetím asi 5minut. Nejvíce jsem se bál Honzy Wainera, který ale neměl svůj den. Čtvrtý okruh už byl z mého pohledu očistec. Naštěstí jsem měl kvalitní náskok na druhého Petra Minaříka (v cíli 6minut) a nemusel se tolik stresovat. V cíli se mi hodinky zastavily na mém rekordním čase z polovičního Ironmana 4h10minut.  V cíli krásná euforie a neskutečná bolest nohou.

Troufám si tvrdit, že úroveň celého závodu byla větší, jak na většině pohárových závodů a to ve všech směrech! Ostatní se mají ještě co učit, nehledě na to, že Hopman triatlon byl pořádán teprve podruhé! Hopman Triatlon mohu jen doporučit. Dovolím si tvrdit, že příští rok bude o tento závod velký zájem, což je pro český triatlon jen dobře.

Děkuji všem, co mě podporují a ženou mě k lepším výsledkům! Dalším závodem bude 8.8.2015 poloviční Ironman ve Wiesbadenu.