ELBAMAN 2014 (1,9km plavání – 94km kolo – 21,5km běh)

28.09.2014 16:55

Na Elbu jsem spolu s rodiči odjel v týdenním předstihu a tak jsem poslední týden letošní přípravy zvládl na Elbě. Aklimatizace probíhala bez problémů, počasí Nám přálo celý týden včetně závodu a nezbývalo než se těšit na start.

Bohužel den před startem jsem se dověděl o úmrtí mojí kamarádky/spolužačky Káti, při autonehodě. Nebylo pro mě jednoduché se s takto tragickou situací vyrovnat. Přicházelo mi plno zpráv ať tento závod jedu za Káťu a to se také stalo.

Letošní první plavání v moři dopadlo dobře. Plaval jsem v první skupině společně s pozdějším absolutním vítězem, který si zřejmě rád dobrovolně naplave pár metrů navíc J. Při výlezu z moře jsem byl na třetí pozici.

Po rychlém depu jsem na kolo vyjížděl společně s prvním a druhým závodníkem. Oba nasadili brutální tempo hned od začátku, které jsem nechtěl akceptovat. Elba je známá velice členitou cyklistickou částí a tak nebyl důvod někam pospíchat.  Na prvním kilometru se kolem mě přehnal ještě jeden závodník a tak jsem polovinu prvního okruhu ze dvou absolvoval sám, než mě dojel 4. v pořadí, se kterým jsem spolupracoval až do konce cyklistické části. Ale ještě v posledním okruhu se nám podařilo sjet třetího závodníka, který na začátku přepálil tempo a byl rád, že se nás udržel (i když v naprostém háku -> bohužel bez rozhodčích). Do depa jsme přijeli ve třech na 3. - 5. pozici.

Na běh jsem vybíhal na třetí pozici asi až do 5 kilometru, kdy se kolem mě přehnal neskutečně rychle běžící Ital, který se snažil doběhnout první dva v pořadí. Ztráta asi 7 a 5minut na první dva byla obrovská a tak si udělal dostačující náskok pro udržení třetího místa, které si udržel až do cíle. To samé by se dalo říci o mě. Jen mě to tak dobře neběželo, což z času 1:33 jde lehce poznat. Neměl jsem svůj běžecký den a tak jsem byl rád, že jsem dokázal udržet čtvrté místo.

Cílová rovinka už byla krásnou třešničkou na dortu za vydařenou sezonou. Teď následuje zasloužený odpočinek a za měsíc nová příprava na těžký rok jak ve škole (ukončení Bc.) tak ve sportu (MS v Zell am See).