Czechman 2014 aneb titul obhájen!

08.06.2014 13:38

Czechman triatlon 2014, Mistrovství ČR ve středním triatlonu (1,9km plavání X 90km kolo X 21km běh)

Je tu den „D“ na který jsem směřoval, se svým trenérem Jardou Hýzlem, celé přípravné období.

Plavání probíhalo v jednou 1,9km dlouhém okruhu. Ihned po startu se mi podařilo dostat do čelní skupiny, ve které jsem vydržel až do konce.  Nakonec z toho byl čas 26:16,7 a zlepšení oproti loňskému roku o 2minuty.

Přišel náběh do depa. Rychle jsem sundal neopren a po rozhlédnutí kolem sebe jsem vyhodnotil, že se nebudu zdržovat nandáním ponožek a raději vyrazím bez nich. Tímto rozhodnutím jsem získal velký náskok a tím se dostal do první skupiny na kole.

Cyklistika probíhala ve třech okruzích po 30km.  V první okruhu se nic extra neudálo, spíše se vyčkávalo, kdo za to pořádně vezme. Druhý okruh pro mě rozhodl o celém závodě. Tak v polovině okruhu jsem dostal žlutou kartu za drafting (následuje čtyřminutová penalizace - tu jsem si odstál až na běhu).

Jeden z nejmenovaných „závodníků“ do toho trochu více šlápl a během chvilky si vytvořil menší náskok. Vše jsem viděl a tak jsem za ním vyrazil. Šlapal jsem do pedálů, co to dalo. Hlavu skloněnou a v tom vidím, jak z ničeho nic jsem u jeho zadního kola. Vše viděli rozhodčí a tak logicky následovala žlutá karta. Vůbec jsem nechápal, jak jsem se tak rychle k němu dostal. Původně jsem si myslel, že svojí nepozorností, ale v cíli jsem se dozvěděl od ostatních soupeřů ze skupiny, že za všem stál úmysl. Nakonec to bylo tak, že mě nejmenovaný „závodník“ vyškolil tak, že údajně úmyslně přibrzdil a tím jsem se k němu tak moc rychle přiblížil.  Bohužel i takový „závodníci“ jsou mezi námi a nezbývá, než si pro příště dávat větší pozor.

Rychle jsem se otřepal z celé situace, dojel první skupinu a pokračoval dál. Následoval třetí okruh, který o naší skupině rozhodl. Dojel nás Petr Vabroušek, který po chvilce odpočinku nasadil své tempo a zkušeně nás roztrhal. Já již věděl, že si budu muset odstát 4 minuty na běhu, tak jsem nezahálel a na 75km jsem vyrazil stíhat „uprchlíky“ J  v čele s Petrem Vabrouškem. To se mi nakonec podařilo asi tak 2km před depem.

V depu jsem rychle obul maratonky a vyrazil na 21km dlouhý běh. Z depa jsem vybíhal na druhé pozici. Po kilometru mě doběhl Petr Vabroušek, dal mi pár rad a pokračoval svým strojovým tempem. Já jsem bohužel musel na 7km odstát 4minuty v penalty boxu. Po čtyřech minutách najednou z třetího místa bylo dvanácté a já celý ztuhlý vybíhal na dalších 14km. Těsně před cíle mě předběhl ještě jeden polský závodník a až v cíli jsem zjistil, že byl z mé kategorie.

Cílovou čáru jsem protnul na 16.místě v čase 04:21:54.2.
Celkově v kategorii M 18-24let 2.místo
Na Mistrovství ČR 1.místo v kategorii M 18-24let.

Velké díky patří všem, co se kolem mě pohybují a motivují mě k dobrým výsledkům. Jsem rád, že jsem obhájil po roce titul ve své kategorii a nezbývá, než se soustředit na další závody.